1 Отредактировано consultant (2013-06-12 09:25:29)

Тема: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

P.S. 07/06/2013
Увага! Від вечора 06.06.2013 Обговорюваний проект постанови КМУ про порядок обов'язкового обстеження і паспортизації будівель і споруд ІІІ-ІV-V категорій складності знято із сайту Мінрегіону.

Випадково залишив собі файл із текстом постанови - даю у вкладенні.




Нарешті Мінрегіон визнав маразмом ПКМУ від від 5 травня 1997 р. № 409 «Про забезпечення надійності й безпечної експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж»!

Натомість, з'явився проект нової постанови КМУ про порядок обов'язкового обстеження і паспортизації будівель і споруд ІІІ-ІV-V категорій складності - http://minregion.gov.ua/index.php?optio … mp;lang=uk

Що найперше впадає у вічі: "Ця постанова набирає чинності з 7 липня 2013 року". Саме тоді починає діяти славнозвісна стаття 39-2 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" -

- Стаття 39-2. Огляд, обстеження та паспортизація об’єктів - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5496-17

А іще має бути  ДБН "Технічна діагностика, паспортизація та безпечна експлуатація будівель і споруд" - http://old.minregion.gov.ua/images/Pidr … _N_176.pdf

Інакше - яка форма паспорту?

А ще має бути процедура визначення "спеціалізованих організацій".

Виникло питання стосовно "спеціалізованих організацій". Чи має право будь-яка посадова особа органу влади вимагати будь-які підтвердження статусу "спеціалізованої організації", оскільки це не передбачено жодним законом?

Для довідки: Конституція України, стаття 19 -

"...Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."

Пам'ятається, Головним юридичним управлінням було зазначено ще 15.10.2012 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … &skl=7), що із введенням статті 39-2

"законопроектом не розмежовано процедури обстеження та обов’язкового обстеження об’єктів будівництва".

А також:

"...контроль за дотриманням порядку проведення обстеження об’єктів та реалізацією заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, чим, як вбачається, не враховуються вимоги статті 19 Конституції України в частині встановлення меж і способу здійснення повноважень органами державної влади виключно законом, а також частини четвертої статті 19 Господарського кодексу України, за якою “органи державної влади і посадові особи, уповноважені здійснювати державний контроль і державний нагляд за господарською діяльністю, їх статус та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагляду визначаються законами..."

Я що - пропустив зміни до Конституції? Чи може об неї зараз збираються витерти ноги?

Post's attachments

Иконка вложений _220-2-Poryadok.pdf 81.17 Кб, 686 скачиваний с 2013-06-07 

Понравилось! Не понравилось

2

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Цитата в тему (http://www.stroimdom.com.ua/forum/showt … ost2265341):

"Кримінальний кодекс України
Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень
1. Перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб, -
карається виправними роботами на строк до двох років або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п'ятдесяти до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."

Понравилось! Не понравилось

3 Отредактировано consultant (2013-06-12 09:46:25)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Чим більше вчитуюсь в цей проект ПКМУ, тим більше знаходжу відвертої зневаги до законів. Читаємо "Аналіз регуляторного впливу":

"...відтермінування набрання чинності нормою щодо відповідальності за
порушення вимог законодавства щодо огляду, обстеження та паспортизації
об’єктів V категорії складності та об’єктів, що експлуатуються понад 50
років, протягом 2-х років з дня набрання чинності цієї постанови, об’єктів IV
категорії складності – протягом 3-х років з дня набрання чинності цієї
постанови, об’єктів ІІІ категорії складності та багатоквартирних житлових
будинків незалежно від класу наслідків (відповідальності) – протягом 5-х
років з дня набрання чинності цієї постанови."

Юридична безграмотність на рівні дилетанта.

Для тих, хто не має юридичної освіти і ніякого відношення до управління будівництвом (тобто, для таких, як я) розповідаю свою версію. Відповідальність за "незабезпечення обстеження та паспортизації об’єкта..." задекларована в статті 39-2 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", зокрема в п.6, який згідно Прикінцевих положень http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5496-17 набирає чинності в липні 2014 року.
Так от, там мова йде про "відповідальність, передбачену законом". Звідки Мінрегіон взяв "відповідальність за порушення вимог законодавства" - невідомо. Мабуть, просто вигадали через брак освіти та обмежений кругозір. Спеціально для Мінрегіону цікава новина:

"Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом....." - КУПАП, ст. 7.

Інакше як пояснити, що постановою КМУ намагаються змінити дію законних норм?

Вселяє оптимізм тільки "Пояснювальна записка":
"Проект акта потребує погодження з ... Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, ... Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, ..., а також проведення правової експертизи Міністерством юстиції України".

Резюме: http://vk.com/video209494_164399417

Post's attachments

Иконка вложений DSTU_Red2- Обстеження і паспортизація.zip 781.02 Кб, 9120 скачиваний с 2013-06-12 

Понравилось! Не понравилось

4

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Думается, Юстиция ЭТО не пропустит. Постанови не могут влиять на действие Закона. Ну, я так раньше думал :)

Понравилось! Не понравилось

5 Отредактировано consultant (2013-05-26 08:05:46)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Цікаве спостереження про історію виникнення цього проекту постанови КМУ.
Законопроект № 11252 від 25.09.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … &skl=7 був прийнятий за основу 02.10.2012. Ніякої статті 39-2 в ньому не було. Висновок Головного науково-експертного управління від 02.10.2012 (в день прийняття за основу) - жодних слідів обстеження і паспортизації.

Наступного дня я отримую листа із Мінрегіону (у вкладці) - ніхто не бачить підстав для скасування ПКМУ-409.

Пройде всього 12 днів і на світ божий прийде 15.10.2012 текст законопроекту до другого читання вже із статтею 39-2. Що трапилось за ці 12 днів, щоб так поспіхом, відразу на друге читання, підсунути Верховній Раді фактично зовсім інший законопроект, ніж був прийнятий за основу?

Post's attachments

Иконка вложений Мінрегіон 03.10-2012.doc 120.5 Кб, 128 скачиваний с 2013-05-26 

Понравилось! Не понравилось

6

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Стосовно намагання Мінрегіону визначати "спеціалізовані організації".

Я так думаю, що не будуть у захваті від цієї ідеї у ДАБІ, бо не матимуть законної підстави це контролювати.
Ще в меншому захваті буде відомство Михайла Бродського. Адже це буде прямим порушенням ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3392-17

На сьогодні є 153 таких дозвільних документів. Наприклад, № 120 - Свідоцтво про уповноваження на право підприємства та організації чи їх окремого підрозділу проводити державні випробування і повірку засобів вимірювальної техніки та атестацію методик виконання вимірювань.

Хочу просто зацікавити Мінрегіон деякими цитатами:

ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»
Стаття 4. Основні вимоги до дозвільної системи у сфері господарської діяльності
1. Виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються:
необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види;
дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру;
платність або безоплатність видачі (переоформлення, видачі дубліката, анулювання) документа дозвільного характеру;
строк видачі або надання письмового повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру;
вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, видачі дубліката, анулювання документа дозвільного характеру;
строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа;
перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.
Стаття 2. Сфера дії Закону
3. …Видача, анулювання та поновлення сертифікатів суб'єкта оціночної діяльності здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".


ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності»

Стаття 1. … Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, необхідність отримання яких не передбачена законом та які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом.

Понравилось! Не понравилось

7

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

Стосовно намагання Мінрегіону визначати "спеціалізовані організації" ...

- що скажуть "скривджені"?

До таких я відношу Держгірпромнагляд та Держтехногенбезпеку (нині ДСНС України). У вкладці - їхня позиція на серпень-вересень минулого року. Вона зводиться до того, що Держтехногенбезпека відмежувалась, мовляв, це не їхнє питання. А Держгірпромнагляд вперто наполягає, що вони тупо продовжують вимагати паспорти і обстеження, бо так написано в їхніх НПАОПах. Щодо спеціалізованих організацій вони не в курсі і відсилають у Мінрегіон. А що ж тоді вони контролюють? І на якій підставі атестують власних технічних експертів для обстеження і паспортизації будівель?

Очевидно, що скасування ПКМУ-409 поставить хрест на НПАОП 45.2-1.01-98; НПАОП 45.2-4.01-98; НПАОП 45.2-4.02-98; НПАОП 45.2-4.03-98. Іще більш очевидно, що Держгірпромнагляд нарешті прочитає своє Положення і здогадається, що законних підстав займатись обстеженням і паспортизацією у них вже нема. От буде давити жаба!

А про що буде думати ДСНС, яка собі в Кодексі написала:

"«1. Інженерний захист територій включає:
…9) обстеження будівель, споруд, інженерних мереж та транспортних комунікацій, розроблення та здійснення заходів щодо їх безпечної експлуатації;…»" -  Кодекс цивільного захисту України (глава 8, ст.34, ч.1, п.9) http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5403-17

Post's attachments

Иконка вложений МНС.doc 429.5 Кб, 117 скачиваний с 2013-05-26 

Понравилось! Не понравилось

8 Отредактировано Сашко (2013-05-26 14:43:02)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

Я що - пропустив зміни до Конституції? Чи може об неї зараз збираються витерти ноги?

:D Що значить "збираються"? Вона вже давно брудніша за найбруднішу ганчірку для витирання ніг.

Answer пишет:

Думается, Юстиция ЭТО не пропустит.

Мінюст і не таке пропускає.

Понравилось! Не понравилось

9 Отредактировано consultant (2013-05-26 16:27:48)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Сашко пишет:

...Мінюст і не таке пропускає.

Я раніше вважав, що нормативно-правовий акт, зареєстрований Мінюстом, перевіряється перед реєстрацією. Дідька лисого! Це стрілочники - реєструють все, що подають, скасовують тільки коли подадуть. Правову експертизу Мінюст здійснює для актів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, які подаються на розгляд Верховної Ради України іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

Це якраз зірковий час Мінюсту показати професійність і високу юридичну кваліфікацію. Сподіваюсь, що їхні зауваження будуть більш науково обґрунтовані, ніж мої суб'єктивні оцінки.

Понравилось! Не понравилось

10

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Касательно того, как надо общаться с МинЮстом... http://www.youtube.com/watch?v=Q4LbQ18KBQs

Понравилось! Не понравилось

11 Отредактировано consultant (2013-05-30 11:55:00)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Порядок проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва - Асоціація міст України погодила із зауваженнями: http://www.auc.org.ua/news/poryadok-pro … divnitstva

Ну, ще б пак! В пояснювальній записці зазначено, що реалізація проекту акта не потребує додаткових витрат із державного бюджету. Порядком пропонується проводити обов’язкове обстеження об’єктів, у тому числі, багатоквартирних житлових будинків. Також до об’єктів, які потребуватимуть обов’язкового обстеження в спеціалізованих організаціях, належить значна частина об’єктів інженерної інфраструктури, яка перебуває у комунальній власності, а також школи, дитячі садочки, лікарні тощо. І тут виникає питання - а хто ж крайній, хто буде платити?

У випадках, що стосуються об’єктів державної та комунальної власності – це витрати із державного та місцевих бюджетів. А як бути із багатоповерхівками? Це, виявляється, вже не "об'єкти на балансі ЖЕКів". Тут мова йде про "витрати співвласників багатоквартирних житлових будинків". Тобто, ЖЕКи не збираються за це платити із власної кишені.

Наприклад, я живу у будинку, де під одним номером десять квартир. Сім квартир у двоповерховому "доходному домі", побудованому в кінці 19-го століття директором гімназії. Три квартири - це поділений комісарами одноповерховий будиночок двірника, який доглядав за двома "доходними домами". Із цих трьох квартир я свою половину будиночка перебудував повністю, а друга половина потихеньку розвалюється. Як будуть співвласники сімох квартир у двоповерховому будинку і двох квартир у одноповерховому замовляти обстеження і паспортизацію? Я у цьому шабаші участі брати не буду. Я зняв свою квартиру із балансу ЖЕКа і маю окрему домову книгу. А до інших має прийти інспектор ДАБІ і штрафувати за не-проведення паспортизації. Адже будинки із терміном експлуатації більше 50 років - першочергові, на рівні із об'єктами V категорії складності. Приватний ЖЕК умиває руки.

Що пропонує, зокрема, Асоціація міст України?

- розробити проект нормативно-правового акту, який визначить механізм оплати таких послуг співвласниками багатоквартирних житлових будинків, наприклад, через включення таких витрат до тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Люди, якщо ви живете у багатоповерхівках - це Кабмін прийшов до вас і вимагає гроші!

Понравилось! Не понравилось

12 Отредактировано consultant (2013-05-31 15:07:27)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

... має прийти інспектор ДАБІ і штрафувати за не-проведення паспортизації. ...

Схоже на те, що буде ходити не інспектор ДАБІ, а інспектор Державної житлово-комунальної інспекції, яку тільки-но ліквідували (ПКМУ № 3 (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3-2012-%D0%BF) від 11.01.2012), але знову хочуть відродити - http://minregion.gov.ua/index.php?optio … mp;lang=uk

Понравилось! Не понравилось

13 Отредактировано consultant (2013-06-01 09:46:19)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

...
Законопроект № 11252 від 25.09.2012 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … &skl=7 був прийнятий за основу 02.10.2012. Ніякої статті 39-2 в ньому не було. ...
... Що трапилось за ці 12 днів, щоб так поспіхом, відразу на друге читання, підсунути Верховній Раді фактично зовсім інший законопроект, ніж був прийнятий за основу?

І оці люди вимагають від нас дотримуватись законів? Право безсиле, коли воно встановлюється протиправно. В будь-який момент статтю 39-2 можна скасувати (або визнати таким, що втратив чинність, закон http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5496-17 ) на підставі статті 119 ЗУ "Про Регламент Верховної Ради України" - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1861-17/page4

"1. Пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу...."

Справедливості ради слід відзначити, що "...лише 14 відсотків законів було прийнято за всіма правилами..." - http://www.novostimira.com.ua/novyny_20937.html

На всякий випадок - цікаві цитати із ЗУ "Про регламент Верховної Ради України":

"Стаття 29. Відповідальність головуючого на пленарному засіданні Верховної Ради
...2. У разі грубого або систематичного порушення цього Регламенту головуючим на пленарному засіданні, за письмовою пропозицією, внесеною на пленарному засіданні не менш як двома депутатськими фракціями (депутатськими групами), або не менш як однією третиною народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради шляхом зібрання їх підписів, або комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту, після скороченого обговорення Верховна Рада може прийняти рішення про відсторонення головуючого на пленарному засіданні від ведення пленарних засідань на строк до двох пленарних днів більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, про що робиться запис у протоколі пленарного засідання Верховної Ради.
...5. У разі відсторонення головуючого на пленарному засіданні від ведення пленарних засідань три і більше разів протягом однієї чергової сесії Верховної Ради, за висновком комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту, Верховна Рада може розглянути питання про відкликання його з посади відповідно Голови Верховної Ради України, Першого заступника чи заступника Голови Верховної Ради України."

"Стаття 48. Скасування рішень Верховної Ради
...2. Закони, постанови та інші акти Верховної Ради, що набрали чинності, скасуванню Верховною Радою не підлягають, вони можуть бути визнані Верховною Радою такими, що втратили чинність.
...8. Комітет, до предмета відання якого належать питання регламенту, в терміновому порядку, але не пізніш як за три дні від дня одержання проекту постанови Верховної Ради з урахуванням календарного плану роботи сесії Верховної Ради, готує висновок щодо доцільності його прийняття чи відхилення.

9. Після розгляду відповідного проекту постанови Верховної Ради в комітеті, до предмета відання якого належать питання регламенту, Верховна Рада без голосування про включення до порядку денного розглядає його на пленарному засіданні. Обговорення питання щодо такого проекту постанови Верховної Ради проводиться за скороченою процедурою.

10. Рішення про скасування результатів голосування за закон, постанову чи інший акт Верховної Ради в цілому приймається більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, якщо інше не передбачено цим Регламентом."

Хто-небудь знає про подібні приклади скасувань рішень ВР? Нагадаю, їх 86% від всіх прийнятих рішень.

Так що, не дивуйтесь нашим законам. "Какая кухня, такая и песня" - http://www.youtube.com/watch?v=jlBZi0cC_LE

Понравилось! Не понравилось

14

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

У продовження статті 120 Конституції України:

2013.06.03 - проект Постанови КМУ "Про внесення змін до порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" - http://dabi.uss.gov.ua/projects.shtm

Цікаве чтиво.

Потішило: "Порядок визначає  контроль за дотриманням проведення обстеження та паспортизації  об'єктів, а також за реалізацією заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації."

А також: "Планові перевірки щодо об’єктів будівництва І та ІІ  категорій складності  не проводяться."

А як вам таке: "...За результатами перевірки відповідно до виявлених порушень та матеріалів справи керівником інспекції або його заступником приймається рішення про притягнення до відповідальності суб’єкта містобудування..."? Питається, навіщо тоді приймати ще й ПКМУ про порядок накладення штрафів?

Понравилось! Не понравилось

15 Отредактировано consultant (2013-06-06 22:25:28)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Насамперед, поздоровляю Мінрегіон із шикарним новим фейсом сайту!  На відміну від старого неповороткого, цей порівняно динамічний, максимально використовує екран. Дещо незнайома структура - звикнемо.

Незручно: виставлені проекти регуляторних актів для обговорення - без дати. Незрозуміло, скільки часу висить проект - годину чи рік.

Саме головне - зник проект ПКМУ "Про внесення змін до порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності"!!!

І не просто зник, а зник раптово. Ще старі посилання гугла випадають на першу сторінку, а на сайті інспекції відповідні файли дають красномовне:

"ERROR 404 - Not Found!"

Опаньки! Знайшов файл із новим посиланням: http://minregion.gov.ua/regulatory/proe … ijalnosti/


Із нових проектів мене зацікавив Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечної експлуатації будівель і споруд". http://minregion.gov.ua/regulatory/proe … -i-sporud/
Тепер всі чужі документи, як і цей, ставитиму у вкладення. Завтра почитаю на свіжу голову.

Щось там заплуталися у категорія складності. Обов'язкова паспортизація ІІІ-V категорії, а норми штрафу для посадових осіб

- багатоквартирних будинків (100 - 200)х17 грн
- інших ІІІ-V категорій  (150 - 250)х17 грн
- повторне протягом року (для всіх) - (200 - 300)х17 грн

по закону (для юридичних осіб?) - 90 мін з/п .....100тис.грн. Але чомусь тільки ІV-V категорій і багатоповерхових підвищеної висотності та висотних.

Post's attachments

Иконка вложений 2zLL2SYH.zip 6.84 Кб, 92 скачиваний с 2013-06-06 

Понравилось! Не понравилось

16 Отредактировано consultant (2013-06-07 11:47:08)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

...Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечної експлуатації будівель і споруд". http://minregion.gov.ua/regulatory/proe … -i-sporud/
...

Відразу спробував порівняти проект Закону і проект ПКМУ про порядок обстеження.

Дзуськи! Нема вже проекту тої постанови на сайті Мінрегіону. Даю її збережений текст у вкладенні і будемо вважати, що здоровий глузд у Мінрегіоні перемагає над совковим намаганням регламентувати діяльність центрального органу виконавчої влади підзаконними актами. Можливо, я помиляюся. Тоді слід чекати повернення цього тексту на сайт (у разі повної перемоги совка-чиновника).

Тепер по суті законопроекту. Я вважаю штучним і шкідливим розділення громадських і житлових будинків у ст.96-1 КУПАП. В перспективі це буде головна біль житлово-комунальної інспекції, яку планують відродити. Яку мету переслідують - незрозуміло. Має бути єдиний підхід, без дискримінації суб'єктів господарювання.

Та саме головне - прочитайте назву статті 96-1: "Порушення законодавства під час планування і забудови територій". Яке відношення має експлуатація будівель до планування і забудови?

Це якраз наслідки шулерського вставляння чужої статті 39-2 у ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності". Єдиний вихід - робити нову статтю в КУПАП про експлуатацію будівель і споруд. Для прикладу, існує ж стаття 95-1 про експлуатацію електростанцій і мереж, електричного обладнання!

Таке саме зауваження і до змін у ЗУ "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". Експлуатація будівель і споруд, періодичне обстеження і заповнення паспорту технічного стану - це не містобудівна діяльність!

-І чому посадові особи несуть відповідальність за паспортизацію будівель ІІІ-V категорії складності, а власники, управителі, балансоутримувачі, ОСББ - тільки ІV-V категорії складності?
- Хто конкретно несе відповідальність за будівлю - орендар (управитель) чи орендодавець (власник)?
- А як бути у випадку субаренди?
- А як мріють штрафувати власника - приватну особу, громадянина?

В старих "Нормативних документах" було однозначно вказано, що паспортизацію виконує власник:

"1.8. Відповідальність за виконання своєчасних обстежень та паспортизації будівлі (споруди) покладається на власника будівлі (споруди). ".

У ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності" - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5496-17 в ст. 39-2 вже з'явилося: "...Власники або управителі об’єктів будівництва забезпечують поточний огляд і періодичне обстеження...". Все, крапка. Крайнього тепер не знайти. Якби власник і управитель, або власник, або управитель - було б зрозуміло. А так - чи власник, чи управитель - невизначеність, яка не дозволить суддям прийняти рішення про відповідальність посадової особи, або організації.

Щодо відтермінування початку масового штрафування народу України до 1 січня 2015 року. Перед смертю не надихаєшся. Передбачаю, що це не останнє відтермінування. Як кажуть в Одесі, "Посмотрим, что выйдет из этого рая...". Для тих, хто не знає цієї одеської приказки, є ще закінчення: "...а с этого рая не выйдет ... ничего".

До речі, проект цього закону висить ще із 15.04.2013 - http://old.minregion.gov.ua/index.php?o … mp;lang=uk

Якось не помітно було.

Post's attachments

Иконка вложений _220-2-Poryadok.pdf 81.17 Кб, 130 скачиваний с 2013-06-07 

Понравилось! Не понравилось

17 Отредактировано consultant (2013-07-03 09:25:55)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Благая весть: Кабмин "на ноль помножил" статью 39-2 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … 3511=47377 :

"4. У Законі України “Про регулювання містобудівної діяльності” (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 34, ст. 343; 2012 р., № 27, ст. 274, № 29, ст. 345; із змінами, внесеними законами України від 22 червня 2012 року № 5021-VI, від 5 липня 2012 року № 5059-VI, від 16 жовтня 2012 року № 5459- VI і від 20 листопада 2012 року № 5496-VI):
...
10) статтю 39-2 виключити;"

Уважаю Кабмин за трезвость оценки ситуации и радикальность в принятии решений. Снимается масса вопросов, начиная с того, что эксплуатация зданий и сооружений не входит в комплекс работ по созданию объектов архитектуры. А посему должна регулироваться другим законом. И не царское это дело ГАСКу заниматься этим ...

Понравилось! Не понравилось

18 Отредактировано consultant (2013-07-16 19:36:05)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

... Нема вже проекту тої постанови на сайті Мінрегіону. ...

Таки висить проект ПКМУ про обстеження на старому сайті від 22 травня - http://old.minregion.gov.ua/index.php?o … mp;lang=uk

Аргумент щодо невідповідності постанови законам -

Проект ПКМУ:

6. Обстеження об’єктів проводяться спеціалізованими організаціями незалежно від форми власності, які оснащені приладовою базою з необхідним обладнанням неруйнівного контролю для здійснення обстежень та укомплектовані експертами, що отримали кваліфікаційний сертифікат у встановленому законодавством порядку і здійснюють технічне обстеження будівель і споруд за всіма напрямками, визначеними пунктом 12 цього Порядку.
Інформація про спеціалізовані організації, які відповідають вимогам цього пункту, оприлюднюються Мінрегіоном на його офіційному сайті.

Господарський кодекс:

     Стаття 43. Свобода підприємницької діяльності

     1. Підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати
будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
...
     3. Перелік  видів  господарської  діяльності,  що  підлягають
ліцензуванню,  а також перелік видів діяльності,  підприємництво в
яких забороняється, встановлюються виключно законом.

     Стаття 47. Загальні гарантії прав підприємців

     1. Держава гарантує усім підприємцям,  незалежно від  обраних
ними  організаційних форм підприємницької діяльності,  рівні права
та    рівні    можливості    для    залучення    і    використання
матеріально-технічних, фінансових,     трудових,    інформаційних,
природних та інших ресурсів.


Так що, будьте ласкаві, визначайте статус спеціалізованої організації виключно законом.

Понравилось! Не понравилось

19 Отредактировано ankri (2013-07-30 11:29:52)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Всем кому интересно!

Понравилось! Не понравилось

20

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

И есче.

Post's attachments

Иконка вложений 7_17-157.doc 36 Кб, 237 скачиваний с 2013-07-30 

Понравилось! Не понравилось

21

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

ankri пишет:

Всем кому интересно!

"...обследование и паспортизация объектов производственного, жилищно-гражданского и другого назначения, инженерно-технических сооружений и инженерных сетей, определения их технического состояния и соответствия требованиям безопасности, для обеспечения их технического состояния и соответствия требованиям безопасности, для обеспечения их надежной эксплуатации и определения возможности их дальнейшей безопасной эксплуатации должны выполняться организациями, имеющими в составе обязательные подразделения и ответственных исполнителей отдельных видов работ (услуг), связанных с созданием объектов архитектуры, которые прошли профессиональную аттестацию и получили квалификационный сертификат, который дает право на выполнение работ по техническому обследованию зданий и сооружений."

Это же каким нужно быть умным, чтобы в НПАОП 45.2-1.01-98 для производственных зданий найти здания "жилые", "гражданские" и "другого назначения"!

Но для начала этим мудрецам неплохо бы начать изучение предмета через Википедию. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0% … 0%B8%D0%B5

Гражданские здания подразделяются на жилые, общественные и административные. Перечислять жилые, гражданские - это делать масло масляным. Так, глядишь, подучатся и начнут читать строительные нормы.

Понравилось! Не понравилось

22

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

consultant пишет:

...Так що, будьте ласкаві, визначайте статус спеціалізованої організації виключно законом.

Ну, прямо таки, на злобу дня! - http://www.dkrp.gov.ua/info/1953

"Законом України про дозвільну систему встановлено, що виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, зокрема, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.

Перелік документів дозвільного характеру затверджений Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19.05.2011№ 3392-VI.

Проте, на сьогодні у правовому полі держави існує низка дозвільних документів, які містяться у спеціальних законах, але відсутні у Переліку документів дозвільного характеру."

Від себе добавлю - а ще є дозвільні документи, які не регламентовані законом. Наприклад, ніде в законі нема навіть згадки про "спеціалізовані організації".

Понравилось! Не понравилось

23

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

Доброго дня!

Хто-небудь може прояснити мені ситуацію з  тим, що з 05.07.2014 р. набувають чинності зміни, внесені до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” в частині забезпечення паспортизації об’єктів, а саме: “п.6. Незабезпечення обстеження та паспортизації об’єкта, що підлягає обов’язковому обстеженню, порушення порядку проведення такого обстеження та нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації тягне за собою відповідальність, передбачену законом”.

Не можу знайти яка саме відповідальність передбачена законом!
Буду дуже вдячна за відповідь.

Понравилось! Не понравилось

24 Отредактировано consultant (2014-06-07 05:06:57)

Re: Обстеження і паспортизація прийнятих в експлуатацію об’єктів

oksi пишет:

Доброго дня!

Хто-небудь може прояснити мені ситуацію з  тим, що з 05.07.2014 р. набувають чинності зміни, внесені до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” в частині забезпечення паспортизації об’єктів, а саме: “п.6. Незабезпечення обстеження та паспортизації об’єкта, що підлягає обов’язковому обстеженню, порушення порядку проведення такого обстеження та нереалізація заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час його експлуатації тягне за собою відповідальність, передбачену законом”.

Не можу знайти яка саме відповідальність передбачена законом!
Буду дуже вдячна за відповідь.

Ніяка!

Був законопроект 2570а від 10.07.2013 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … &skl=8

Але його зняли навіть без розгляду у сесійній залі.

Головне науково-експертне управління зазначило, що штрафні санкції статті 96 передбачені для "осіб, які виконують будівельні роботи", а в законопроекті - "власники, або управителі об'єктів будівництва". Як на мене, то після прийняття в експлуатацію "об'єкт будівництва" перетворюється взагалі на "об'єкт нерухомості".

А стаття 39-2  у законі "Про регулювання містобудівної діяльності" - повна маячня, ще й прийнята з брутальним порушенням Регламенту ВР Литвиним через істерику Близнюка, який наполягав, щоб внести цю статтю в законопроект після прийняття його за основу а потім тричі переголосовували.

Та саме головне питання: - А як можна порушити те, чого в природі не існує? Адже Порядок обстеження і паспортизації ще має встановити Кабмін, а не якісь покійні комітети. Саме цей аргумент став беззаперечним для Держпідприємництва, який зупинив дію наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України та Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 27 листопада 1997 року № 32/28 - http://archiforum.org.ua/viewtopic.php?pid=6773#p6773 - пост 47.

Понравилось! Не понравилось