51

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

.

Post's attachments

1456-2.jpg, 74.46 Кб, 594 x 826
1456-2.jpg 74.46 Кб, 720 скачиваний с 2014-02-28 

Понравилось! Не понравилось

52 Отредактировано consultant (2014-03-01 10:56:06)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Прощальная песня Миши Бродского - http://www.dkrp.gov.ua/info/3133


"...Замість скасованих видів ліцензування та дозволів запроваджується державна атестація та сертифікація. А це - приховані дозвільні процедури."

"... Не повинно бути жодних попередніх висновків, погоджень, державних експертиз. Якщо експертиза – то на конкурентних засадах суб’єктами приватної форми власності, в тому числі й визнаними в Україні міжнародними експертами."

"...Щодо державних підприємств, які надають адміністративні послуги. Ми проводимо дослідження цього виду «бізнесу». Зокрема, Службою протягом останніх двох років проводиться моніторинг доцільності та легальності надання платних послуг державними підприємствами, установами та організаціями, які знаходяться у сфері управління центральних органів виконавчої влади."

"...адміністративні послуги мають право надавати виключно уповноважені органи державної влади та місцевого самоврядування"

http://www.youtube.com/watch?v=aTt3gUhfzuw

Понравилось! Не понравилось

53

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

Прощальная песня Миши Бродского - http://www.dkrp.gov.ua/info/3133


"...Замість скасованих видів ліцензування та дозволів запроваджується державна атестація та сертифікація. А це - приховані дозвільні процедури."

"... Не повинно бути жодних попередніх висновків, погоджень, державних експертиз. Якщо експертиза – то на конкурентних засадах суб’єктами приватної форми власності, в тому числі й визнаними в Україні міжнародними експертами."

"...Щодо державних підприємств, які надають адміністративні послуги. Ми проводимо дослідження цього виду «бізнесу». Зокрема, Службою протягом останніх двох років проводиться моніторинг доцільності та легальності надання платних послуг державними підприємствами, установами та організаціями, які знаходяться у сфері управління центральних органів виконавчої влади."

"...адміністративні послуги мають право надавати виключно уповноважені органи державної влади та місцевого самоврядування"

http://www.youtube.com/watch?v=aTt3gUhfzuw

Терзали мене сумніви. Занадто довго Бродський не давав приводу для такого прогнозу. Сьогодні дав. - http://www.dkrp.gov.ua/info/3469

"Визначено порядок реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектури". "На думку розробника, прийняття наказу позитивно вплине на забезпечення прав та інтересів суб’єктів містобудування і держави та сприятиме удосконаленню державної політики у сфері містобудівної діяльності."

Справедливості ради відмічу, що проект був поданий за старої влади. Після того, як я почав на них наїжджати і 13.01.2013 закрили рахунок в Мінрегіоні для зарахування плати за профатестацію і почали платити в дежбюджет. Якось раптово всі зрозуміли, що треба терміново перевести всі потоки на ліві організації. Реєстрація "саморегулівних" - це перший крок. Далі треба було їм дати право приймати власні загальнообов'язкові стандарти. Вчора не вийшло.

Понравилось! Не понравилось

54 Отредактировано consultant (2014-05-16 18:48:06)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp … &skl=8

"Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг)"

Проект "обговорено" 15.05.2014. Хочу звернути увагу тільки на один пункт.

"7. Суб’єкт надання адміністративної послуги не може вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг або у володінні державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління. "

Зокрема, не треба подавати "9) документи про освіту та/або професійну кваліфікацію, науковий ступінь та вчене звання і документи, пов’язані з проходженням навчання, що надаються закладами освіти;"

А тоді атестація відповідальних виконавців, як адміністративна послуга, стане неможливою. Атестаційна комісія вже зараз беззаконна, а "саморегулівні" за визначенням не попадуть у цей перелік.

P.S.:
Деякі публікації, в яких обговорювались законопроекти про СРО:
- http://3222.ua/article/samoregulvn_organzats.htm
- http://jurliga.ligazakon.ua/news/2014/3/28/108010.htm
- http://news.dtkt.ua/ua/state/other/28616
- http://pravolib.pp.ua/pravovoy-status-s … atsiy.html

Понравилось! +1 Не понравилось

55 Отредактировано consultant (2014-06-11 10:15:14)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

...
P.S.:
Деякі публікації, в яких обговорювались законопроекти про СРО:
- http://3222.ua/article/samoregulvn_organzats.htm

"...Нормативно діяльність даних організацій не регулюється спеціальними актами..."

"...головна суперечність українського законопроекту – саморегулівна організаціє є громадською організацією і членство  в ній буде добровільним, тобто деякі учасники того чи іншого ринку можуть не забажати приймати участь в організації"

"...Саморегулівні організації не матимуть статусу юридичної особи публічного права, а тому не зможуть здійснювати регулювання в певні сфері та приймати акти, які будуть обов’язкові для інших"

"Дослідники цього питання пропонують змінити організаційно-правову форму саморегулівних організації в проекті на публічну юридичну особу. Європейські експерти, в свою чергу, наголошують, що обов’язкова участь в ній не буде порушенням права осіб на об’єднання, передбачене ст. 11 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що в Україні закріплене ст. 36 Конституції."

Понравилось! Не понравилось

56

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

P.S.:
Деякі публікації, в яких обговорювались законопроекти про СРО:

- http://jurliga.ligazakon.ua/news/2014/3/28/108010.htm

"Мінрегіон веде сьогодні роботу над затвердженням Порядку реєстрації саморегулівних організацій.

...Поряд з цим, робоча група напрацює  зміни до Закону «Про архітектурну діяльність» з метою більш чіткого визначення прав, обов’язків та загальних засад діяльності саморегулівних організацій."

Понравилось! Не понравилось

57

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

P.S.:
Деякі публікації, в яких обговорювались законопроекти про СРО:


- http://news.dtkt.ua/ua/state/other/28616

"... У Держпідприємництві зауважили, що згідно з Законом України «Про архітектурну діяльність», в Україні можуть створюватися і діяти саморегулівні організації у сфері архітектурної діяльності, вступ в які є добровільним."

Понравилось! Не понравилось

58

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

P.S.:
Деякі публікації, в яких обговорювались законопроекти про СРО:



- http://pravolib.pp.ua/pravovoy-status-s … atsiy.html

"Грачов Дмитро Олегович. ПРАВОВИЙ СТАТУС саморегулівних організацій / Дисертація / Москва, 2008"

"...право корпорацій розвивалося остільки, оскільки було відсутнє державне регулювання їх діяльності. Проте "з посиленням державності верховна влада бере на себе завдання улаштування приватних відносин членів суспільства"

"... асоціації середньовічного періоду були прообразом сучасних саморегулівних організацій та саморегулівних асоціацій, які, об'єднуючи торговців, встановлювали власні правила і стежили за їх виконанням"

Тобто, ми рухаємось у середньовіччя!!!

Понравилось! Не понравилось

59 Отредактировано consultant (2014-05-18 13:26:53)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Дилетанти чи безголові?

Всі мої припущення базуються на головній ідеї, сформульованій у п.1 «Перехідних положень» Конституції України:
«Закони та інші нормативні акти, прийняті до набуття чинності цією Конституцією, є чинними у частині, що не суперечить Конституції України»

Проаналізуємо із цієї точки зору проект наказу Мінрегіону "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" - http://minregion.gov.ua/regulatory/proe … i--793642/

1.    «Відповідно до статті 16-1 Закону України  «Про архітектурну діяльність» та підпункту 4 пункту 4 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633 …»
Дійсно, стаття 16-1 дає право саморегулівним організаціям набути такий статус «з дня їх  реєстрації центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури, і внесення відомостей про них до державного реєстру    саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності». «Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури, визначає порядок реєстрації таких організацій».
Але Положення про Мінрегіон, затверджене Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633 суперечить п. 91 ст.116 Конституції України. На момент оприлюднення проекту наказу 17.01.2014 діяв інший варіант Конституції, де утворення міністерств доручалось Президенту (п.15 статті 106). Буквально, через чотири дні Президент втратив це право згідно із Законом № 742-VII від 21.02.2014.
Таким чином, посилання на Положення про Мінрегіон стало неактуальним і нечинним.

Понравилось! Не понравилось

60 Отредактировано consultant (2014-05-18 13:27:23)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

Дилетанти чи безголові?

2.    «3. Неприбуткові добровільні об’єднання фізичних та юридичних осіб за відповідним напрямом підприємницької чи професійної діяльності».

Загальні правила державної реєстрації юридичних осіб визначені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», нормами Цивільного та Господарського процесуального кодексів України.
Можливість надання статусу «неприбуткової» для установи чи організації визначна в одному законодавчому акті – в статті 157 Податкового кодексу України, у відповідності до якого організація включається державною податковою службою до реєстру неприбуткових установ та організацій.

Таким чином, наказ Мінрегіону буде нікчемним по відношенню до діючих законів і кодексів. Крім того, «неприбуткові» не провадять господарську діяльність, за винятком отримання пасивних доходів – то про яку підприємницьку діяльність тоді йдеться?

Понравилось! Не понравилось

61 Отредактировано consultant (2014-06-12 17:29:32)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

http://www.minregion.gov.ua/news/spilno … he-817533/

Анонс від Мінрегіону про реєстрацію саморегулівних організацій:

"... це черговий крок в дерегуляції галузі і боротьби з корупцією..."

На сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" ще не набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 . Планується його опублікування в "Офіційному віснику України" № 45 (13.06.2014) - http://ovu.com.ua/news/1193-normativno- … do-opublik .

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу. Беру на себе систематизацію всіх зауважень і подачу звернення до Держпідприємництва від  свого імені із посиланням на учасників форуму (якщо не буде заперечень проти ідеї обговорення).

Прийняття цього наказу пройшло без належного осмислення, в умовах фактичної війни. У тому вигляді, як його прийняли, наказ вводить монополію окремих недержавних структур і кріпосне право в будівництві. В умовах відсутності належного законного врегулювання, наказ містить беззаконні вимоги до саморегулівних організацій. Наказ відверто суперечить законам «Про стандартизацію» і «Про адміністративні послуги».

Понравилось! Не понравилось

62

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Да, это крайне необходимо сделать, а иначе все вернется на круги своя подковерных междусобойчиков. И опять вместо добротной архитектуры мы получим в лучшем случае "шароварщину", а в худшем - "новоукраинские понты", будет опять процветать кумовство и семейственность, а в деле, таком трудно изменяемом, как архитектура, этого допустить нельзя. Новая архитектура - это новое лицо нашей, теперь уже(надеюсь) европейской страны.

consultant пишет:

http://www.minregion.gov.ua/news/spilno … he-817533/

Анонс від Мінрегіону про реєстрацію саморегулівних організацій:

"... це черговий крок в дерегуляції галузі і боротьби з корупцією..."

На сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" ще не набрав чинності. Планується його опублікування в "Офіційному віснику України" № 45 (13.06.2014).

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу. Беру на себе систематизацію всіх зауважень і подачу звернення до Держпідприємництва від  свого імені із посиланням на учасників форуму (якщо не буде заперечень проти ідеї обговорення).

Прийняття цього наказу пройшло без належного осмислення, в умовах фактичної війни. У тому вигляді, як його прийняли, наказ вводить монополію окремих недержавних структур і кріпосне право в будівництві. В умовах відсутності належного законного врегулювання, наказ містить беззаконні вимоги до саморегулівних організацій. Наказ відверто суперечить законам «Про стандартизацію» і «Про адміністративні послуги».

Понравилось! Не понравилось

63 Отредактировано consultant (2014-06-12 17:30:34)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

...На сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" ще не набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .

...наказ містить беззаконні вимоги до саморегулівних організацій. ...

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу.

Спочатку цитата:

"…механізм відшкодування збитків, завданих споживачам унаслідок надання членами саморегулівної організації товарів, виконання робіт (послуг) неналежної якості ..."

Хто небудь знає, що це за такий термін у містобудівному законодавстві - "СПОЖИВАЧ"?

За моєю інформацією, цей термін використовується у законі "Про захист прав споживачів" - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1023-12
Буквально, в ст.1:

"22) споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;"

Тобто, автори наказу навіть не розуміють, що вони захищають права тільки фізичних осіб для задоволення власних потреб?

А як бути із суб'єктами господарювання, підприємництвом чи виконанням професійних обов'язків найманцями?

Термін "споживач" не має ніякого відношення до професійної діяльності і до містобудування.

Що саме цікаве - і в законі "Про архітектурну діяльність" написана така сама дурниця.

Конституція України використовує термін "споживач" тільки у Розділі ІІ ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА, стаття 42:

Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів. 

Тобто, споживачем може бути тільки особистість (людина, громадянин). Наприклад, не можна говорити: "Авто споживає 10 літрів бензину на 100 кілометрів". Правильно буде: "Авто витрачає 10 літрів бензину на 100 кілометрів".

По відношенню до суб'єктів господарювання не можна говорити: "Проектна організація спожила послуги експерта". Правильно буде: "Проектна організація отримала послуги експерта", або "Проектна організація скористалась послугами експерта". Так буде правильно українською. (Согласитесь, что и по-русски также выглядит несуразно: "... потребила услуги эксперта").

Рефрен:

"...Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян..." - Конституція України, стаття 36.

Понравилось! Не понравилось

64

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Моё мнение здесь категорично: образование любых СРО недопустимо в принципе, как коррупционных.
Для защиты прав заказчиков проектной документации достаточно судебного разбирательства на основе экспертного заключения.
Для недопущения на строительный рынок субъектов с низким или неприемлемым уровнем квалификации (или допустивших нарушения норм / ошибки, доказанные в судебном заседании) достаточно контроля со стороны страховых компаний, которые будут регулировать доступ на рынок проектировщиков (с наличием диплома) посредством размера страхового взноса.
Образование же некоего "ареопага" авторитетных деятелей, поставленных "фильтровать" приток специалистов в отрасль, гарантированно создаст коррупционный барьер. Преодоление которого будет стоить денег.

Понравилось! +2 Не понравилось

65

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

...На сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" ще не набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .
...
Наказ відверто суперечить закону «Про адміністративні послуги».

Головна ціль реєстрації саморегулівних організацій - це легалізація злочинних схем "освоєння" коштів на професійній атестації. В минулому році орієнтовно 10 млн грн на цьому заробив Мінрегіон, а 100 млн грн - "заінтересовані" організації.

Спочатку цитата:

"Об’єднання можуть бути зареєстровані Мінрегіоном України як саморегулівні організації, якщо вони відповідають таким критеріям:
... об’єднують у своєму складі не менше 25 відсотків від загальної кількості фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом професійної атестації...
... мають досвід роботи за напрямом підприємницької чи професійної діяльності, за яким передбачається здійснювати саморегулювання, не менше двох років..."

"Піво - только члєнам профсоюза!" У когось іще є ілюзії, що саморегулівними організаціями можуть стати якісь інші об'єднання, крім тих, що вже протягом двох років фактично "здійснювали" професійну атестацію?

Тоді для вас наступна цитата:

"Мінрегіон України здійснює реєстрацію однієї саморегулівної організації за відповідним напрямом підприємницької чи професійної діяльності."

Сподіваюсь, я розвіяв всі ваші сподівання на добровільність процесу, на право вибору... Тендеру не буде. За вас все вирішили. Чому б тоді в наказі не перерахувати всіх чотирьох претендентів на чотири напрямки атестації? Хто не знає, будь ласка, ось вони:

- Національна спілка архітекторів України
- Всеукраїнська громадська організація «Асоціація експертів будівельної галузі»
- Всеукраїнська громадська організація «Гільдія проектувальників у будівництві»
- Громадська організація «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури»

Та чи мають право "обрані" здійснювати саморегулювання, основною складовою якого є видача і позбавлення кваліфікаційного сертифіката?

Далі буде ...

Понравилось! +1 Не понравилось

66

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

А вот наше сообщество, данного форума проектировщиков, потянет если не на СРО, то хотя бы на представительный орган? А то всё Союз Архитекторов, да Гильдия проектировщиков...
Можем ли мы тоже зарегистрировать общественную организацию (всеукраинскую), и во что это выльется? Тут бы совет бывалых людей...

Понравилось! +1 Не понравилось

67

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

consultant пишет:

...На сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності" ще не набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .
...
Наказ відверто суперечить закону «Про адміністративні послуги».
...

Та чи мають право "обрані" здійснювати саморегулювання, основною складовою якого є видача і позбавлення кваліфікаційного сертифіката?
(Продовження)

Стаття 16-1 закону "Про архітектурну діяльність" дає право саморегулівним організаціям проводити професійну атестацію виконавців "на підставі делегованих повноважень". Стаття 17 відразу конкретизує, що ці повноваження їм делегуються "центральним органом влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури".

Простіше кажучи, після реєстрації "обраних" Мінрегіон має їм делегувати право проводити сертифікацію замість Атестаційної архітектурно-будівельної комісії. Але є нездоланна перепона на цьому шляху. Це пункт 3 статті 1 закону "Про адміністративні послуги". Там уповноважені надавати адміністративні послуги тільки державні органи, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи.

Професійна атестація - це єдина адміністративна послуга, яка надається Мінрегіоном, як центральним органом виконавчої влади, що реалізує   державну політику у сфері архітектури. Після набрання чинності законом "Про адміністративні послуги" 07.10.12 Мінрегіон втратив право делегувати це владне повноваження будь-кому, крім владних органів та їх посадових осіб.

Понравилось! +1 Не понравилось

68

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

vladgla пишет:

А вот наше сообщество, данного форума проектировщиков, потянет если не на СРО, то хотя бы на представительный орган? А то всё Союз Архитекторов, да Гильдия проектировщиков...
Можем ли мы тоже зарегистрировать общественную организацию (всеукраинскую), и во что это выльется? Тут бы совет бывалых людей...

Прежде всего, давайте посмотрим, имеем ли мы два года деятельности по направлению саморегулирования? А когда все оформим, и придем через два года, то нам скажут: "А Порядком предусмотрена только одна СРО по этому направлению... Вы должны были обратиться еще два года назад... Свято место не бывает пусто.".

Понравилось! Не понравилось

69 Отредактировано consultant (2014-06-13 19:41:19)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

П'ятниця, тринадцяте ...

Сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності"  набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу. Беру на себе систематизацію всіх зауважень і подачу звернення до Держпідприємництва від  свого імені із посиланням на учасників форуму.

Цікава деталь. Наказ підписаний В.А.Негодою. Гройсман того дня був із Яценюком у Брюсселі. Підписували кредит від ЄС на 1 ярд єврів із погашенням за 15 років.

Понравилось! Не понравилось

70

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Знаете, в результате пессимистических высказываний, который я здесь прочитала, напрашивается вывод, что нам "поможет только снайпер". Конечно, жестоко, но в режиме реальной войны, идущей в нашей Украине, все может быть. Рекомендую вновь созданной Палате отозвать свой законопроект, пока их не выследил "снайпер".

consultant пишет:

П'ятниця, тринадцяте ...

Сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності"  набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу. Беру на себе систематизацію всіх зауважень і подачу звернення до Держпідприємництва від  свого імені із посиланням на учасників форуму.

Цікава деталь. Наказ підписаний В.А.Негодою. Гройсман того дня був із Яценюком у Брюсселі. Підписували кредит від ЄС на 1 ярд єврів із погашенням за 15 років.

Понравилось! Не понравилось

71

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

А вот и подтверждение моих слов. В студии Савика Шустера от солдата "позывной Одесса" прозвучало: " Если Кабинет Министров и вся остальная власть не начнут делать реальные реформы и бороться с коррупцией, то вооруженные люди развернут свое оружие в сторону власти Киева".

alena пишет:

Знаете, в результате пессимистических высказываний, который я здесь прочитала, напрашивается вывод, что нам "поможет только снайпер". Конечно, жестоко, но в режиме реальной войны, идущей в нашей Украине, все может быть. Рекомендую вновь созданной Палате отозвать свой законопроект, пока их не выследил "снайпер".

consultant пишет:

П'ятниця, тринадцяте ...

Сьогодні наказ Мінрегіону від 13.05.2014  № 137  "Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності"  набрав чинності - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0573-14 .

Пропоную всім оприлюднити своє відношення до цього наказу. Беру на себе систематизацію всіх зауважень і подачу звернення до Держпідприємництва від  свого імені із посиланням на учасників форуму.

Цікава деталь. Наказ підписаний В.А.Негодою. Гройсман того дня був із Яценюком у Брюсселі. Підписували кредит від ЄС на 1 ярд єврів із погашенням за 15 років.

Понравилось! Не понравилось

72

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

alena пишет:

Знаете, в результате пессимистических высказываний, который я здесь прочитала, напрашивается вывод, что нам "поможет только снайпер". Конечно, жестоко, но в режиме реальной войны, идущей в нашей Украине, все может быть. Рекомендую вновь созданной Палате отозвать свой законопроект, пока их не выследил "снайпер".
...

Хочется верить в то, что это только предостережение. К сожалению, всегда найдется кучка неадекватов, которые поймут как призыв к действию. И чем больше людей потеряют работу из-за "по-дебильному" написанных приказов, тем большей будет такая кучка.

Поэтому я прошу всех осознанно уменьшить резкость своих высказываний. Наши диванные переживания могут привести к реальному криминалу.

А я пока за выходные подготовлю лаконичные послания в Держпідприємництво и не только...

Понравилось! Не понравилось

73

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Цікава вимога щодо обов'язкової наявності відокремлених підрозділів у всіх регіонах України. Яким чином вдасться створити відокремлені підрозділи на території АРК та м. Севастополь?

Понравилось! +1 Не понравилось

74 Отредактировано consultant (2014-06-14 18:51:08)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Сашко пишет:

Цікава вимога щодо обов'язкової наявності відокремлених підрозділів у всіх регіонах України. Яким чином вдасться створити відокремлені підрозділи на території АРК та м. Севастополь?

Дякую за підказку. Цей критерій вибору посилює монопольне становище однієї СРО на кожен вид діяльності. В той же час, неможливість створення підрозділу в Севастополі перекреслить навіть теоретичні шанси будь-якого претендента на статус СРО.

Даю робочий варіант звернення (не повний) у спойлері:

+ открыть спойлер

ПРОПОЗИЦІЯ

Відповідно до статті 6 закону « Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності », громадяни і суб’єкти господарювання мають право подавати до  регуляторних органів пропозиції про необхідність перегляду регуляторних актів. Стаття 27 цього закону дає право уповноваженому органу здійснювати експертизу регуляторних актів центральних органів виконавчої  влади на підставі відповідного звернення фізичних осіб.
Пропоную провести експертизу регуляторного акту Мінрегіону:

-    Наказ Мінрегіону України від 13.05.2014 № 137 «Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності», в подальшому – «Наказ»,

який, на мою думку, суперечить наступним актам законодавства:
[1].     Конституція України ст.36;
[2].     Закон Про адміністративні послуги , ст.1, п.3;
[3].     Закон Про стандартизацію (прийнятий 05.06.2014), ст.16, п.2;
[4].     Закон Про захист прав споживачів , ст.1;

За результатами експертизи, на підставі виявлених порушень закону Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , ст.5 - недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються із діючими регуляторними актами, пропоную Держпідприємництву звернутися до Мінрегіону України із пропозицією про  внесення  змін  або  визнання  таким,  що втратив чинність, наказу Мінрегіону України від 13.05.2014 № 137 «Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності». Застосування «Наказу» неможливе, виходячи з таких аргументів.

1.    Конституція України забороняє обмежувати права за неналежність до громадських організацій.
Згідно із статтею 36 Конституції України [1], громадяни України мають право на свободу об’єднання у громадські організації. Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян, або бути обмеженим в правах за неналежність до громадських організацій. «Наказом» передбачена можлива реєстрація тільки однієї саморегулівної організації (СРО) за відповідним напрямом підприємницької чи професійної діяльності. Одним із критеріїв відбору СРО у п.3 «Наказу» ставиться вимога наявності відокремлених підрозділів у всіх регіонах України. Після виключення статті 18 закону «Про архітектурну діяльність» 16.10.2012 Мінрегіон втратив законний механізм проведення професійної атестації через Атестаційну архітектурно-будівельну комісію.
Таким чином, після реєстрації єдиних СРО вони отримають монопольне право на проведення професійної атестації, за умови змін в законі «Про адміністративні послуги». Пропоную в «Наказі» передбачити добровільний вступ до СРО, зняти обмеження кількості СРО, виключити можливість обмеження громадян в правах за неналежність до СРО. Необхідно також виключити вимогу наявності відокремлених підрозділів у всіх регіонах України – наприклад, відсутність таких підрозділів на тимчасово окупованих територіях унеможливить реєстрацію будь-яких претендентів на статус СРО.

2.    СРО не мають повноважень для надання адміністративних послуг.
Згідно із законом «Про адміністративні послуги» [2], надавати адміністративні послуги мають право тільки державні органи, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи. Професійна атестація відповідальних виконавців – це єдина адміністративна послуга, яка надавалась Мінрегіоном. «Наказом» пропонується факт наявності сертифікатів в якості критерію для реєстрації СРО, а після реєстрації СРО проведення професійної атестації стане основним засобом «саморегулювання». Повноваження щодо проведення професійної атестації можуть бути делеговані СРО у сфері архітектурної діяльності – закон Про архітектурну діяльність , ст.17. Але закон «Про адміністративні послуги» , ст.1, п.3 виключає таку можливість.
Таким чином, встановлення критерію для реєстрації СРО - «…об’єднують у своєму складі не менше 25 відсотків від загальної кількості фахівців, які отримали кваліфікаційний сертифікат…» - виходить за межі компетенції і практики попередньої діяльності цих організацій. Пропонується виключити цей критерій із п.3 «Наказу».

3.    Стандарти СРО не можуть застосовуватись обов’язково – тільки добровільно.
Згідно із законом «Про стандартизацію» [3], стандарти, прийняті організаціями, застосовуються виключно на добровільній основі. В попередній версії закону ( чинна на 14.06.2014 ) закон  також передбачав добровільне застосування стандартів, за винятком випадків, коли застосування стандартів вимагали технічні регламенти.  В містобудуванні випадки обов’язкового застосування стандартів регламентовані законом Про будівельні норми , ст.11, п.4 – у разі, якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти.
Таким чином, критерій відповідності СРО - «…визначили правила і стандарти підприємницької чи професійної діяльності, а також механізми контролю за їх дотриманням …» - в п.3 «Наказу» суперечить принципу добровільності застосування стандартів організацій. Так само в п.4 «Наказу»: «…прийняті правила та стандарти підприємницької чи професійної діяльності, обов’язкові для виконання всіма членами саморегулівної організації», «…механізми контролю за дотриманням правил та стандартів підприємницької чи професійної діяльності» не відповідають принципу добровільності застосування стандартів.
Незаконна вимога обов’язковості застосування стандартів може стати причиною відмови у реєстрації – п.5 «Наказу», або причиною виключення із реєстру – п.7 «Наказу». Пропонується вилучити із тексту «Наказу» вимоги щодо обов’язкового застосування стандартів організацій.

4.    Некоректно використовується термін «споживач».

Згідно із законом «Про захист прав споживачів» [4], споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника. Тобто, у фразі п.4 «Наказу» "…механізм відшкодування збитків, завданих споживачам унаслідок надання членами саморегулівної організації товарів, виконання робіт (послуг) неналежної якості ..." зафіксоване зобов’язання відшкодовувати збитки тільки людині, громадянину, але не суб’єктам господарювання. В реальному житті сертифіковані виконавці (майбутні члени СРО) виконують окремі роботи на замовлення суб’єктів господарювання. Для виконання робіт на об’єктах, що використовуються громадяними для особистих потреб, як правило, сертифікати непотрібні. До речі, така сама помилка із застосуванням терміну «споживач» зроблена і в статті 16-1 закону «Про архітектурну діяльність». Пропонується замінити термін «споживач» на «ЗАМОВНИК» у тому значенні, як він вживається у законі «Про архітектурну діяльність».

Понравилось! +2 Не понравилось

75 Отредактировано consultant (2014-06-15 09:28:36)

Re: Позов до Мінрегіону - обговорення

Звернення про експертизу

наказу Мінрегіону від 13.05.2014 № 137 «Про затвердження Порядку реєстрації саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності»

Кінцевий варіант (у вкладенні)

Post's attachments

Иконка вложений 15.06.2014-Обговорення в Держпідприємництво.doc 56.5 Кб, 290 скачиваний с 2014-06-15 

Понравилось! Не понравилось